Wikia

'You shall not give false testimony, except for profit,' is een missie in Red Dead Redemption. Het is de tweede missie van Nigel West Dickens. (Vertaling: Gij zult niet liegen, behalve voor winst.)

De missie begint in Armadillo, waar Nigel West Dickens, weer herstelt van zijn verwondingen, aan John vraagt of hij hem wilt helpen bij het verkopen van zijn "wondermiddel". Met tegenzin stemt John toe, zodat Dickens nog meer bij hem in het krijt staat, en John geholpen kan worden (hij heeft hulp nodig om Fort Mercer te bestormen).

Hij gaat samen met Nigel West Dickens naar Ridgewood Farm om samen met hem zijn "wondermiddel" te verkopen. John stapt een paar honderd meter van tevoren uit, zodat het lijk alsof ze niet bij elkaar horen. Dickens houd zijn bekende verhaaltje over wondelijke genezingen en de populairiteit van het middel. Vervolgens kiest John "toevallig" uit om zijn middel te testen/bewijzen. De eerste test is dat hij een koeienschedel van de veranda af moet schieten.

Vervolgens komt er een man uit het publiek beweren dat dit fraude is. Hij beweert dat John helemaal niet zo goed met wapens is en dat het allemaal oplichterij is. Hij daagt hem uit om zijn hoed uit de lucht te schieten.

Je hebt nu Dead-Eye level 2. Dit houd in dat Dead-Eye niet alleen meer slow-motion is: door met je richtsymbool over een doelwit heen te gaan, wordt deze automatisch gemarkeerd. Het maximale aantal te markeren doelwitten hangt af van de grootte van je trommel, clip of magazijn. Door Dead-Eye weer uit te zetten of op de schietknop te drukken, worden alle gemarkeerde doelwitten snel achter elkaar neergeschoten (afhankelijk van de gemarkeerde locatie en de vuurkracht.

Door de hoed met het richtsymbool te markeren en vervolgens de bovenstaande instructies te volgen, kan de hoed dus probleemloos uit de lucht worden geschoten.

Enigszins gefrustreerd komt de man verhaal halen, aangezien hij er niet van gediend is dat zijn hoed nu stuk is. Hij begint te vechten, hetgeen door Dickens aangegrepen wordt om er bij te verzinnen dat zijn middel je ook sterker maakt. Dit wordt verder aangewakkerd doordat John de man verslaat. 

De man accepteert zijn zoveelste nederlaag niet en trekt zijn revolver. Maar nog voordat hij ook maar een schot gelost heeft, schiet John zijn revolver uit zijn hand.