Wikia

RDR sethbriars

"Oh, ik heb het allemaal kwijt partner. Mijn vrouw, mijn kinderen, mijn bedrijf. Opgeruimd staat netjes om ze allemaal. Ik eet niet, ik slaap niet, ik was me niet, en niks kan me nog schelen. " - Seth Briars

Seth Briars is een belangrijk personage te zien in Red Dead Redemption.

Met de toevoeging van het DLC-pakket 'Liars and Cheats' kan hij ook worden gebruikt als personage in de multiplayer.

Briars word gekenmerkt als een onhygiënisch, gekke, oude goudzoeker die gezonken is tot een grafschender om zijn dierbare schat te vinden. Deze obsessie heeft geleid dat hij alles dierbaar verloor. Hij is ook impliciet doordat zij vader hem links liet liggen wat misschien de oorzaak is van gebrek aan gezond verstand.

Briars heeft ook een geschiedenis met van werken voor Bill Williamson. Vanwege zijn gekke karaktertrekken werdt hij vaak betaald om dingen te doen met mensen die anderen meestal niet zouden doen.

Hij beweerd vroeger een niet al te slecht leven gehad te hebben. Hij scheen een vrouw en een huis gehad te hebben. Hij is volgens hem alles verloren door de zoektocht naar zijn schat. Ook scheen hij er vroeger niet al te slecht uit te zien. In zijn zoektocht heeft hij weinig geslapen, gegeten en zich vrijwel niet gewassen. Hij heeft ook een beetje het begrip van tijd verloren, wat hij duidelijk maakte met "I cant't even tell you what year it is".

Hij heeft een tijdje samengewerkt met zijn voormalige vriend Moses Forth. In Undead Nightmare beweerd Seth dat ze al van jongs af aan vrienden zijn. Ergens in hun zoektocht heeft Moses Seth veraden en zijn schatkaart gestolen. Vanaf dat moment is Seth gedreven om Moses en zijn kaart terug te vinden.

Seth wil de hulp van John om zijn schat te vinden in ruil voor zijn hulp bij het binnendringen van Fort Mercer. Ten eerste wil hij zijn oude vriend moses terugvinden en zijn kaart terugnemen. John helpt hem hierbij en ze hebben de kaart weten te bemachtigen. Hiermee heeft Moses een verminking en hoogstwaarschijnlijk zijn dood ontlopen.

Later wil hij dat je hem Helpt zijn daadwerkelijke schat in handen te krijgen.