Wikia

Dit artikel behandelt onuitgegeven materiaal. In afwachting van nieuwe informatie kan sommige info dus nog onjuist zijn.

Een episch verhaal over het leven in het meedogenloze Amerikaanse binnenland. In de uitgestrekte en sfeervolle gamewereld is er ook plaats voor de creatie van een gloednieuwe online multiplayerervaring.
Officiële beschrijving
Reddeadcover
Ontwikkelaar(s) Rockstar San Diego
Rockstar North
Uitgever(s) Rockstar Games
Releasedatum 26 oktober 2018
Platform(s) PlayStation 4
Xbox One
Playstation 4 Pro
Xbox One X
Protagonist(en) Arthur Morgan
Speelmodi Singleplayer, Multiplayer
Genre(s) Third-person shooter, action-adventure, western
Rating(s) ESRB: n.t.b.
PEGI: 18
Review(s) Metacritic: n.t.b.
Gamerankings: n.t.b.

Red Dead Redemption II (of Red Dead Redemption 2) is een toekomstige western action-adventure game die werd ontwikkeld door Rockstar San Diego en wordt uitgegeven door Rockstar Games.

De geplande releasedatum is 26 oktober 2018[1] voor PlayStation 4 en Xbox One[2]. Het is de derde game in de Red Dead-reeks en een prequel op Red Dead Redemption uit 2010[3].

PlotEdit

Nadat een bankoverval helemaal verkeerd gaat in de westernstad Blackwater zien Arthur Morgan en de Van der Linde Gang zich verplicht om te vluchten. Federale agenten en 's lands beste premiejagers zitten hen op de hielen, dus moet de bende zich al stelend en vechtend een weg banen doorheen het ruige binnenland van Amerika om te overleven. Door onrust en ruzie onder de bendeleden dreigt de bende uiteen te vallen, dus staat Arthur voor de moeilijke keuze tussen zijn eigen idealen en zijn trouw aan de bende die hem heeft grootgebracht.

Historische achtergrondEdit

Red Dead Redemption II speelt zich af in het Wilde Westen van 1899 en volgt het verhaal van Arthur Morgan, een lid van de vogelvrije bende van Dutch van der Linde.

InformatieEdit

PersonagesEdit

Hoofdartikel: Personages in Redemption 2
  • Arthur Morgan - Arthur is de hoofdrolspeler en het speelbare personage van Red Dead Redemption II. Hij maakt deel uit van de Van der Linde Gang als handhaver en Dutch' rechterhand.
  • Dutch van der Linde - Dutch is de leider van de Van der Linde Gang en Morgans baas.
  • John Marston - een lid van de Van der Linde Gang.
  • Abigail Marston - een prostituee van de Van der Linde Gang.
  • Bill Williamson - een lid van de Van der Linde Gang.
  • Javier Escuella - een lid van de Van der Linde Gang.
  • Uncle - een lid van de Van der Linde Gang.
  • Micah Bell - een lid van de Van der Linde Gang.
  • Sean McGuire - een lid van de Van der Linde Gang.
  • Sadie Adler - mogelijks het enige vrouwelijke lid van de Van der Linde Gang.
  • Pearson - een lid en kok van de Van der Linde Gang.

LocatieEdit

Hoofdartikel: Locaties in Redemption 2

Tot dusver is het niet bekend in welke streek de game zich zal afspelen. Wel werd bevestigd dat de stad Blackwater en delen van West Elizabeth aanwezig zullen zijn in het spel. Er werden ook nieuwe locaties bevestigd, zoals New Hanover, Annesburg en Valentine.

GameplayEdit

Red Dead Redemption II is een western action-adventure game in een open wereld en wordt gespeeld vanuit een derdepersoonsperspectief. Het bevat een single-player en een online multiplayer[4]. Het spel heeft ook een aantal nieuwe features die niet aanwezig waren in de vorige game. Beelden uit de trailers tonen personages die onder andere het water doorwaden, een pijl en boog gebruiken, twee revolvers tegelijkertijd hanteren en in een kano varen. Er werd ook gesleuteld aan de fauna en het jachtsysteem in het spel.

ReleaseEdit

Op 16 oktober 2016 veranderde Rockstar Games alle afbeeldingen op hun sociale media-kanalen en hun Newswire naar twee rood-zwarte Rockstar-logo's. Een van de afbeeldingen toonde door de vervagende print erg veel gelijkenissen met verschillende Red Dead Redemptions-screenshots. De volgende dag gaf Rockstar een tweede voorsmaakje met een andere foto waarop een wandelende Van der Linde Gang aan de horizon verscheen met een zonsondergang op de achtergrond. Op 18 oktober 2016 kondigde Rockstar Red Dead Redemption 2 officieel aan en er werd een eerste trailer uitgegeven op 20 oktober 2016.

Op 22 mei 2017 kondigde Rockstar aan de releasedatum te verschuiven naar de lente van 2018. Het bedrijf gaf tevens enkele screenshots van het spel vrij.

Op 28 september 2017 gaf Rockstar een tweede trailer vrij, waarin bekend werd dat Arthur Morgan de protagonist van het spel zou worden en Dutch van der Linde een van de hoofdpersonages. In de trailer werd ook duidelijk dat het nummer "2" werd veranderd naar het Romeinse nummer "II", naar analogie met de GTA-reeks.

Op 1 februari 2018 verschoof Rockstar de releasedatum een tweede keer en kondigde aan dat het spel zou verschijnen op 26 oktober 2018. Er werden tevens zeven nieuwe screenshots vrijgegeven[1].

Enkele maanden later, op 30 april 2018, kondigde Rockstar aan dat er een derde officiële trailer zou volgen op woensdag 2 mei 2018 om 11:00 u. EST. Verder gaven ze bij hun aankondiging ook een korte promotievideo vrij waarin de protagonist van het spel, Arthur Morgan, een revolver vasthield samen met de releasedatum van de derde trailer[5].

GallerijEdit

Teasers en aankondigingenEdit

ScreenshotsEdit

Video'sEdit

Externe linksEdit

BronnenEdit

  1. 1,0 1,1 Rockstar Games Staff (February 1, 2018). Red Dead Redemption 2 is Coming October 26th 2018: "Dear All, we are excited to announce that Red Dead Redemption 2 will be released on October 26th 2018. We apologize to everyone disappointed by this delay. While we had hoped to have the game out sooner, we require a little extra time for polish. We sincerely thank you for your patience and hope that when you get to play the game, you will agree the wait will have been worth it. In the meantime, please check out these screenshots from the game. We look forward to sharing a lot more information with you in the coming weeks. With thanks, Rockstar Games"
  2. Red Dead Redemption 2 Specifications: "Platform: PS4, Xbox One"
  3. Rachel Weber (December 21, 2017). Red Dead Redemption 2 - Outlaws, trailers, and everything you need to know: "Meet your new Red Dead Redemption 2 hero: outlaw Arthur Morgan. Our first introduction doesn't exactly present him as the 'take him home to mother' type. We're sure there's more to him than threatening people and robbing banks, but right now, all we know is he's rough around the edges and in the employ of original RDR antagonist Dutch van der Linde - which sets the game's timeline firmly in prequel territory."
  4. Red Dead Redemption 2 Information: "The game’s vast and atmospheric world will also provide the foundation for a brand new online multiplayer experience."
  5. Rockstar Games Staff (April 30, 2018). Red Dead Redemption 2: Official Trailer #3 Coming Wednesday, May 2nd: "Watch the new trailer for Red Dead Redemption 2 at 11AM Eastern on Wednesday, May 2nd at rockstargames.com and at the official Rockstar Games YouTube channel. Red Dead Redemption 2 will be available worldwide for PlayStation 4 and Xbox One systems on October 26, 2018."