Wikia

John marston

John Marston is één van de protagonisten van Red Dead Redemption.

De personages in Red Dead Redemption gaan van bestuurbare tot niet-bestuurbare figuren (NPC's) met een hoofd- of bijrol in het spel. Deze pagina geeft een opsomming van alle personages die de speler ontmoet in de Single Player-modus.

Beschrijving Edit

Elk personage in het spel heeft een uniek karakter, kenmerkende gewoontes en verschillende routines en klusjes. Hoewel het Wilde Westen op zijn laatste benen loopt in het spel, worden de meeste personages nog gekenmerkt door de eigenschappen, waarden en karakteristieken uit dat tijdperk. John Marston ontmoet en en werkt samen met heel wat verschillende personages in het spel.

Karakterklassen Edit

De personages kunnen onderverdeeld worden in vier karakterklassen:

Hoofdpersonages zijn alle personages die het verhaal mee tot stand brengen. Ze staan boven de individuele hoofdstukken in het verhaal omdat ze een overkoepelende invloed hebben door hun acties die plaatsvonden voor het spel.

Belangrijke personages zijn alle personages waarmee de speler samenwerkt om de verhaallijn te doen vooruitgaan, ook wel de missiegevers genoemd.

Personages met een ondersteunende rol zijn alle personages die een grotere rol spelen in het verhaal maar niet op hetzelfde niveau staan als de missiegevers.

Personages met een bijrol zijn alle personages die een (heel) kleine rol spelen en niet nodig zijn om het verhaal te doen vooruitgaan. Aangezien er heel wat personages zijn die een bijrol vertolken, wordt die categorie nog verder opgedeeld in subcategorieën, gaande van vreemdelingen tot wetsdienaren.

Hoofdpersonages Edit

Belangrijke personages Edit

Personages met een ondersteunende rol Edit

Personages met een bijrol Edit

Vreemdelingen (strangers) en personages met vreemdelingenmissies Edit

Willekeurige burgersEdit

Wetsdienaren Edit

Criminelen Edit

Premiedoelen Edit

Handlangers in bendeschuilplaatsen Edit

Dieren Edit

Winkelhouders Edit

Overleden of komen niet voor in het spel Edit

Personages uit de krant Edit

Undead Nightmare Edit