Wikia

"Hold it right there, outlaw!"
Dit artikel zit vol met spoilers, dus ik raad je aan dat je niet verder leest als je geen plot details
wilt lezen.
"People don't forget. Nothing gets forgiven."
— John Marston
John Marston
Marston
John Marston met een geladen geweer
Bijna(a)m(en) Johnny Boy, Marston, Mr. Marston, Gringo
Geslacht Man
Affiliaties Bill Williamson (voorheen)
Dutch van der Linde (voorheen)
Javier Escuella (voorheen)
Uncle
Edgar Ross
Archer Fordham
Bonnie MacFarlane
Leigh Johnson
Nigel West Dickens
Seth Briars
Irish
Landon Ricketts
Luisa Fortuna
Abraham Reyes
Harold MacDougal
Vincente de Santa
Status Overleden
Geboorte 1873
Dood 1911 (38 jaar oud)
Familie Abigail Marston - Vrouw
Jack Marston - Zoon
Rufus - Hond
Naamloze dochter (overleden)
Wapen Verscheidene wapens
Stem acteur Rob Wiethoff

John Marston is een hoofdpersonage en de hoofdprotagonist van Red Dead Redemption.

Biografie Edit

Vroeg leven Edit

John Marston werd geboren in 1873. Zijn vader was een Schotse immigrant en analfabeet, zijn moeder was een prostituee die stierf bij zijn geboorte. John's vader werd blind in beide ogen tijdens een kroeggevecht in Chicago.

John's vader stierf in 1881 door onbekende oorzaken, waarschijnlijk door te veel alcohol te drinken. John was toen maar 8 jaar oud en werd naar een weeshuis gestuurd waar hij het grootste deel van zijn leven heeft geleid. Totdat hij 17 werd in 1890 en samen met zijn toekomstige vrouw, Abigail, spontaan wegrende; beide sloten zich later aan bij Dutch's Gang, waar Dutch voor John zorgde, hem leerde lezen en schieten, en hem de manieren van het Westen aanleerde.

Vroege carrière Edit

John Marston is een vroegere gangster en bandiet. Hij werkte samen met Dutch van der Linde, Bill Williamson, en Javier Escuella. Ze pleegden bankovervallen, treinovervallen, moorden en verscheidene andere misdrijven doorheen het land. Volgens Marston stal en vocht de gang voor een reden. Deze reden was het geld van de rijken stelen en geven aan de armen, omdat ze verandering wilden uitlokken in de mensen van het Westen, maar dit kan ook zijn eigen verklaring zijn voor hun daden.

Na ernstig gewond te raken bij een bankoverval in 1908, en achtergelaten te worden door Bill Williamson en zijn andere vroegere broeders, zocht Marston naar een manier om te stoppen met het leven van een gangster en dit lukte hem. Hij verdween samen met zijn vrouw Abigail Marston en jonge zoon Jack en kocht hemzelf een ranch. Tijdens de periode van zijn achterlating door de gang en het begin van de game, kreeg Marston een dochter, maar zij stierf door cholera.

Marston blijft een meesterlijke straatrover, rijder, en jager ondanks zijn schijnbare hervorming. Marston is een ruige overlever en kent het leven als een gevecht om te overleven; hij hecht waarde aan het oude Westen in een wereld waar de technologie snel evolueert.

Gepleegde moorden Edit

Verplichte moorden Edit

Optionele gevechten Edit

Optionele moorden Edit

Quotaties Edit

Hoofdartikel: John Marston/Quotaties

Galerij Edit