Wikia

Dutch van der Linde (1858-1911) is de bad guy in Redemption.

Hij was de leider van de beruchte bende Dutch's gang. Zijn gang had een beetje een overeenkomst met Robin Hood. Ze overvielen over het algemeen rijke mensen die hun geld niet verdienden en gaven dit aan de mensen die dit wel nodig hadden. Langzamerhand Begon dit nobele doel een beetje weg te zakken en werd Dutch langzaam gek. Op een gegeven moment viel de gang uit elkaar.

Dutch

Dutch van der Linde voordat hij springt

John Marston heeft ook in zijn gang gezeten. John zat eerst in een weeshuis en is samen met Abigail weggelopen. Ze werden opgevangen door Dutch, die hun leerden lezen (Hoewel Abigail het nooit echt heeft gekunt) en leerde ze hoe ze moesten overleven in het wilde westen.

Toen Dutch gek begon te worden zijn John en Abigail weggegaan bij Dutch. Ook andere Bendeleden zoals Bill Williamsom en Javier Esquela zijn weggegaan en voor zichzelf begonnen. Bill begon zijn eigen gang en Javier werd een loopmannetje van de hoogste bieder.

Er werd een tijdje vrijwel niets van Dutch gehoord. Er werd vermoed dat hij was omgekomen. Ook zijn er bronnen dat Dutch vertrokken was naar Collombia.

Qua karakter komt Dutch niet zo gestoord over als veel mensen over hem beweren. Hij wil het westen wild houden en de beschaving terugdringen. Samen met de indianen van een reservaat in West-Elizabeth doen zij overvallen en aanvallen rond Blackwater. Dutch probeerde wel alle invloed van de overheid, wisselkoers en sociale orde te doorbreken. Hiervoor gebruikte hierbij veel geweld en kwamen er vaak onschuldige mensen om.

Wel is Dutch aardig slim en kan hij heel goed zijn situatie overzien. Hij kan bij mensen hun zwakte herkennen en hier op inspelen, zoals hij deed bij John bij een bankoverval in Blackwater.