Wikia

IntroEdit

Bill Williamson is een hoofdpersonage en het doelwit van John Marston in het spel Red Dead Redemption. Williamson is 1 van de gangleden van dutch's gang, waar John ook in zat. John word gedwongen zijn ex-gangleden te vermoorden, en daarbij is Williamson het primaire doel. Bill's wapens zijn een Cattleman revolver en een Winchester repeater. Met het Liars and Cheats pack kun je met Williamson ook online spelen.

VerledenEdit

John en Bill zaten samen in Dutch's gang. Ze pleegden overvallen op de rijke om de arme te helpen (dit kan ook een smoes geweest zijn van John om iedereen te laten denken dat hij dit voor een goed doel deed). Tijdens een overval in 1906 raakt John gewond. zijn gangleden laten hem achter, en vluchten weg. John verlaat hierna de outlaw wereld en gaat een normaal leven opbouwen met zijn gezin. De gang valt na lange tijd uit elkaar en Williamson richt zijn eigen gang op in Fort Mercer.

OntmoetingEdit

Pas in 1911 zien ze elkaar weer. John gaat naar Fort Mercer, maar word neergeschoten. Williamson laat hem daar liggen. een paar uur later komt Bonnie MacFarlane. Zij brengt hem naar een dokter in Armadillo . John gaat voor Bonnie op de ranch werken en ondertussen probeert hij wat mensen te zoeken die hem kunnen helpen om Fort Mercer binnen te vallen.

Na enige tijd gaat hij met Leigh Johnson, Nigel West Dickens, Seth en Irish Fort Mercer innemen. Het lukt ze maar Bill was al naar Mexico gevlucht. Daar werkt hij nu samen met de kolonel Agustin Allende . john gaat naar mexico en ontmoet een rebellengroep onder leiding van Abraham Reyes. Ze bestormen de villa van de kolonel, maar Bill slaat op de vlucht, samen met de kolonel. John zet de achtervolging in en al snel heeft hij ze te pakken. Hij schiet Bill (en eventueel de kolonel) neer.

GallerijEdit